Köpinfo

Så här gör du

Leta upp din önskade produkt. Välj storlek och färg, i det fall det finns flera att välja på, och tryck på köp. Din vara hamnar nu i varukorgen. När du har handlat färdigt trycker du på "gå till kassan" uppe i högra hörnet och följer instruktionerna. Vid frågor, kontakta butiken på telefon 019-22 33 99 eller på butik@bikepartnerorebro.se

(Då vi bygger om hemsidan går det inte att välja färg eller storlek ännu på en del produkter. Vi arbetar löpande med detta. Är du intresserad av en sådan produkt, kontakta butiken.)

Cyklar som beställs i webshopen levereras till 95% monterade i kartong, av leveranstekniska skäl. Det du vanligen får montera själv är styre, sadel, pedaler samt eventuell korg och framskärm. Verktyg och monteringsanvisning medföljer alltid.  

Så enkelt kan du nå oss!


Kundtjänst: 019 - 22 33 99

Öppet vardagar kl. 10.00 -19.00, lördag kl. 10.00 - 17.00 och söndag 11.00-17.00

E-post köp/beställning: order@bikepartnerorebro.se
E-post övriga frågor: butik@bikepartnerorebro.se
Mailfrågor besvaras inom 24 timmar vardagar.



Priser

I alla priser ingår moms med 25 %. Skulle momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Priserna är angivna exklusive frakt och betalningsavgifter.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.



Betalning

• När du registrerar dig hos oss använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Det registreras inte i några offentliga register och är inte heller synligt för andra företag eller personer. Ditt personnummer är också nödvändigt för registrering av den medföljande självriskelimineringen (i de fall du köpt en cykel där sådan ingår).
• Betalkort. Om du väljer att betala med betalkort, tillkommer inga avgifter utöver frakt. Vid eventuella returer betalas pengarna tillbaka till ditt kort. Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi krypterar alltid betalkortsnumret, det gör köpet säkert.

• Faktura. Köp nu och betala senare! I samarbete med Klarna erbjuder vi våra kunder faktura som betalningsalternativ. Betalningsvillkor är 14 dagar. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en avgift om 29 kr.

• Delbetala via Klarna. Köp nu och betala senare! I samarbete med Klarna erbjuder vi våra kunder delbetalning som betalningsalternativ. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. 

• Delbetala via Resurs. I vår fysiska butik kan du även välja att delbetala via Resurs. En kreditprövning görs direkt i butiken och du kan välja räntefri delbetalning på 12 till 36 månader. Observera att det inte går att välja Resurs som delbetalning i web-butiken.

• Bank/plusgiro. Om du väljer att betala via bank/plusgiro sätter du in summan på orderbekräftelsen på vårt plusgiro 70 141-7. Så fort betanlingen är oss tillhanda, skickas din order.

Skicka inget förskott.Vi kan inte ansvara för t ex pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.



Paket som inte hämtas ut

För alla paket som inte hämtas ut debiterar Bikepartner Örebro kunden en avgift. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt och hantering, sammanlagt 149 kr.
Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätten.



Rea och erbjudanden

Reapriserna gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden gäller inom den bestämda tidsramen som finns beskriven för just det erbjudandet.



Minderåriga

Bikepartner Örebro får enligt lag inte expediera beställningar till personer under 18 år. Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.



Kvalitetskontroll

Bikepartner Örebro är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss.
Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna säkra och upprätthålla vår kundrelation och även för marknadsföringsändamål. Alla processer för behandligen av dina personuppgifter (t.ex. insamling, behandling och överföring) sker hos oss enligt lagliga bestämmelser. Uppgifterna som är nödvändiga för orderavvecklingen sparas.

Som kund hos Bikepartner Örebro har du rätt att en gång per år få information om dina sparade personuppgifter och hur dina uppgifter används.



Force Majeure

Bikepartner Örebro är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Som befriande omständigheter räknas bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, sjukdom hos personalen, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, import/exportförbud, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.



Ångerrätt

För dina inköp gäller en ångerrätt på 14 dagar efter det att du mottagit varan.
Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerfristen gäller på alla internet-artiklar. Du är som kund skyldig att kontrollera din leverans. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka fraktavgifterna. (Om du utnyttjar din ångerrätt och returnerar i originalförpackningen som paket eller brev debiteras du samma summa i returfrakt som frakten till dig kostade). Detta är en avgift som regleras efteråt. Vid byte eller retur är det du som kund som står för transportrisken. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer. Detta nummer används alltid vid eventuella reklamationer hos DHL. Alla paket som lämnar Bikepartner Örebro är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada kontaktar du Bikepartner Örebro för information om hur du går tillväga.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat, samt frakt (ej returfrakt) om hela ordern är returnerad.

Så här gör du när du returnerar:

• Var god och skicka tillbaka varan inom 14 dagar.
• Artiklar som har använts får inte skickas tillbaka (undantag endast för material- eller produktionsfel)
• Returnera artikeln i originalförpackningen.
• Kontakta Bikepartner Örebro för retursedel och frakthandlingar
• Bifoga ingen ny beställning vid returneringen – inte heller vid byte! På så sätt undviker du onödiga dröjsmål. Ring oss om du vill göra en ny beställning eller ett byte.
• Du kan alltid vända dig till butiken om du har frågor under telefonnummer 019 - 22 33 99



Återbetalning

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat samt avgifter om hela beställningen är returnerad. Återbetalningen sker inom 30 dagar.
Om du har betalat med betalkort, betalas beloppet tillbaka till ditt kort. Har du valt postgiroinbetalning betalas det tillbaka till ditt konto.



Reklamation och konsumentskydd

Om du får en felaktig eller felexpedierad vara kommer Bikepartner Örebro att stå för transportkostnaderna.
Ring 019 - 22 33 99 vid retur eller reklamation.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet.
Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna reklamationsnämnden), vi följer alltid deras rekommendationer.

Konsumentköplagen, som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.



Skadade paket

Transportförsakring
Alla försändelser som skickas är försäkrade av Bikepartner Örebro. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla det hos utlämningsstället. Om skadan upptäcks först när försändelsen öppnats, ringer du till oss.
Skadade varor ersätts kostnadsfritt av Bikepartner Örebro.



Frakt & Leveranser

Frakt

Fraktfritt vid beställningar över 5000 kr.
Frakten räknas automatiskt ut av vår webshop och du ser vad frakten blir när du kommer till kassan. Barncyklar t.o.m 24" kostar 199:- i frakt. 26"-28" 399:-, träningsmaskiner 449:-, övrigt 50:-.  Angivna fraktkostnader gäller svenska fastlandet och brofasta öar. Vid leverans till icke brofasta öar och utlandet, kontakta oss för prisuppgift.

Leveranstid
Vår målsättning är att alltid leverera inom ca en vecka. Du hämtar ditt paket hos DHL:s utlämningsställe. Om vi inte kan leverera hela din beställning samtidigt eller om den delats upp på olika leveransätt, betalar du självfallet alltid endast för en leverans. Vill du inte längre vänta på en restnoterad vara eller fått ett nytt leveransbesked som du ej godkänner, kan du bara maila oss eller ringa till 019-22 33 99, så avbeställer vi eller kompletterar din restorder. Bikepartner Örebro ansvarar inte för någon som helst skada till följd av att de aviserade leveranstiderna överskridits.



Övrigt


Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att en viss artikel kan utgå ur sortimentet. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Vi reserverar oss för eventuella pris- och korrekturfel.

Erbjudande

Fri service i fem år

På Bikepartner Örebro har du alltid 5 års fri service på din cykel. Servicen omfattar kontroll och justering av bromsar, växlar, däck, nav, vev- och styrlager. Vi avslutar alltid med en allmän kontroll av cykelns kondition.
För mer info klicka på Service & Verkstad

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.
.

Välkommen till Örebros största cykelvaruhus

Med försäljning av cykel och cykeltillbehör.

 

Bikepartner Örebro | Kundvägen 4 | SE-70236 Örebro| +46 19 22 33 99| http://www.bikepartnerorebro.se | butik@bikepartnerorebro.se